• Μάννα μου! Όπου κι αν υπάρχεις

    Τέσσερα πόδια το τραπέζι,
    το’ να από τα’ άλλα πιο κοντό,
    μαύρο ψωμί με πετιμέζι
    κι ένα απόβραδο μουντό.

    Τρεις- τρεις επάνω στο ντιβάνι,
    σ’ ένα δωμάτιο μια σταλιά.
    Βροχή να στάζει απ το ταβάνι,
    και μόνη ζέστη η αγκαλιά.



    Ψώνια γραμμένα στο κιτάπι-
    ποιος να βρει λόγια για να πει-
    η μάννα στράγγιζε αγάπη,
    να δώσει στο μωρό να πιει!



    Λίγο το φως απ το καντήλι-
    πώς να διαβάσουν τα παιδιά;-
    τα δάκρυά της στο μαντήλι,
    παράπονο στην Παναγιά.

    Να' ξερες, πόσο μου' χει λείψει,
    η μητρική σου η αγκαλιά!
    Μάννα μου! Όπου κι αν υπάρχεις,
    να είσαι πάντοτε καλά! 


    ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ